e-gradiva | HTML | CSS | JavaScript | Načrtovanje | |||||
![]() |
|||||||||
SERŠ Maribor | Iskanje |
Iskalni pripomočki so nepogrešljivi za velika spletišča in zelo priporočljivi celo za manjše strani, ki vsebujejo dolge dokumente. Spletišča, ki se redno nadgrajujejo, prav tako zahtevajo dober iskalni stroj, saj meniji in kazala strani verjetno ne sledijo vsaki spremembi, ki jo naredimo v sklopu tega spletišča. Vendar pa iskalni stroji niso zamenjava za previdno organizirano izbiranje menijev in podmenijev. Dva sistema, izbiranje po meniju in iskanje po ključni besedi, se dopolnjujeta, nobeden od njih pa ni primeren kot sistem sam zase. Iskanje po ključnih besedah ne poda specifične povezave, ki jim sledimo, ne da pa pregleda nad naravo in razširitvijo vsebine ter nad organizacijo informacije. Meniji in kazala vsebine so dobre za površen pregled, vendar če iskalec ne navede določene besede, ki jo išče v kontekstu, bo le te zgrešil.
Če redno nadgrajujemo vsebino, moramo biti prepričani, da iskalni stroj pregleda vsebino vsaj enkrat dnevno. Prav tako moramo biti prepričani, da bralci natančno razumejo katera vsebina je iskana: celotno spletišče je samo njen del. Če je tvoje spletišče kompleksno, si lahko zaželiš ponuditi bralcem meni, ki razporedi področja spletišča in dovoljuje omejeno iskanje po določenih področjih. Zagotovi, da bodo rezultati strani grafično ustrezali dizajnu spletišča.
Splet je dvosmeren medij - ljudje pričakujejo, da bodo lahko poslali svoje komentarje, vprašanja in predloge. Vedno zagotovi vsaj eno povezavo e-poštnim naslovom na uglednem mestu v spletišču. Lahko izdelaš poseben obrazec za vprašanja in mnenja uporabnikov ter bazo za shranjevanje in analiziranje vnosov.
Logistične in podporne zadeve, ki ustvarjajo popularno spletno stran, so prepogosto spregledani vse dokler nastane težava. Vpeljati novo spletno stran z veliko prometa je tako kot da bi nenadoma dodal še ena vhodna vrata v vaše podjetje. Kdo bo pozdravljal ljudi, ki vdirajo vanj? Kdo bo odgovarjal na njihova vprašanja o organizaciji in proizvodih ter storitvah? Kdo bo zbiral analize in informacije, ki jih pošljejo tvoji bralci? Preden dodaš takšno funkcijo na svojo spletno stran, bodi prepričan, da imaš infrastrukturo, ki podpira sadove tvojega uspeha.
Neverjetno je, kako pogosto pozabijo razvijalci spletišč, da ne gredo vse komunikacije organizacije preko spletnih strani. Tudi če imaš dobro spletišče, te bodo ljudje vedno hoteli poklicati, ti poslati e-pošto ali ekspresne pakete ter faksirati dokumente. Tvoja domača stran mora vključevati enake kontaktne informacije, ki jih omogočaš na marketinškem materialov in posetnicah svoje firme. Če tvoja domača stran ne dovoljuje določenega prostora za to informacijo, vsaj omogoči jasno povezavo z drugo stranjo, ki to informacijo vsebuje.
Tvoje spletišče je idealen prostor za informacije o potovalnem načrtu, ki je omogočen tvojim strankam, obiskovalcem in prodajalcem - vsakomur, ki hoče poiskati tvojo podjetje. Grafične mape in napotki v tekstu, informacije o lokalnih hotelih in tudi notranji načrti prostorov zagotovijo, da vas bodo obiskovalci dosegli hitro in učinkovito.
Koncept dokumentov v elektronskem okolju kot je splet je fleksibilen. Ekonomija in logistika digitalnega oglaševanja pa omogočajo informacijo brez izdatkov, ki so povezavi s tiskanjem papirnih medijev. Da bi omogočili poročilo svojim sodelavcem na papirju, normalno pomeni natisniti kopijo za vsako osebo, tako da stroški narekujejo da mora biti poročilo zgoščeno in z omejenim podpornim materialom. Bibliografije, navodila in dodatki, ki bi lahko bili preobsežni, da bi jih priložili v nalogo, lahko postavimo na spletišče in tako sodelavcem omogočimo dostop do informacij, ki jih potrebujejo.
Splet in drugi na Internetu bazirani mediji so razvili edinstvene institucije, imenovane FAQ ali strani z najpogosteje postavljenimi vprašanji, kjer so postavljena najpogosteje postavljena vprašanja uporabnikov skupaj z navedenimi odgovori. Strani FAQ so idealne za oblikovalce spletišč, da omogočijo podporo in informacijo za delovno skupino v okviru podjetja ali za profesionalne ali trgovinske skupine. Večina vprašanj postavljenih s strani novih uporabnikov je bila odgovorjena že velikokrat prej. Dobro postavljena stran FAQ lahko izboljša uporabnikovo razumevanje informacij in storitev in zmanjša zahteve za podporo s strani zaposlenih.
www.webstyleguide.com © P. J. Lynch, S. Horton : SERŠ Maribor : 2004 : prevod Boštjan Pušnik