e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje  

Vodič po spletišču

Za razliko od tiskalnih medijev, kjer že fizična teža in dimenzija knjige ali revije daje neposreden namig o količini pričakovanih informacij, spletišča pogosto dajejo malo jasnih znakov o globini in obsegu razpoložljive vsebine. To je še zlasti res, če spletna stran ne nudi širok seznam notranjih povezav strani. Čeprav iskalni pripomočki ponujajo uporabniku hiter dostop do vsebine, niso nadomestek za jasno, dobro organizirano kazalo. Tudi najboljše iskalno orodje je sorazmerno neumno in ima samo najbolj prvotna sredstva za ocenitev prioritete, pomembnosti in medsebojnih odnosov virov informacij, ki jih ponujate v svojem spletišču.

Kazalo vsebine spletišča

Kazalo vsebine spletišča in seznam ključnih besed sta dober način, da dajemo bralcem jasen občutek obsega, organizacije in povezanosti vsebine na spletišču. Kazalo vsebine spletišča in seznam ključnih besed sta podobna tistim v tiskanih medijih; bralci jih razumejo in jih bodo upoštevali kot pregled pričakovanj in sposobnosti navigacije. Osnovna razlika med spletnimi kazali in njihovimi tiskanimi dvojniki je, da za spletna kazala ni potrebno, da so podrobna in obsežna kot so knjižna kazala. To je zato, ker lahko vedno uporabimo iskalna orodja, da poiščemo vsak skriti vir s ključno besedo. Spletno kazalo bi naj kazalo na najbolj primerno in uporabno razlago ključne besede in prezrlo manjše vire (te lahko poiščemo tudi z iskalnimi orodji).

Kazalo spletišča IKEA

Spletni zemljevidi

Spletni zemljevidi dajejo bralcu pregled vsebine na strani. Spletne zemljevide imamo v dveh različicah: grafični diagrami, ki dobesedno uporabljajo podobo zemljevida in organizirane sezname povezav, do pomembnejših spletnih strani znotraj spletišča.

Oblika grafičnih spletnih zemljevidov se razlikuje od hierarhičnih razvejanih diagramov to grafičnih podob, ampak vse imajo iste omejitve:

Spletni zemljevidi, ki temeljijo na skrbni organizaciji besednih povezav večjih menijev, podmenijev in večjih spletnih naslovov, so veliko bolj informativne kot grafični zemljevidi in jih lahko hitro nadgradimo v razvito spletišče. Najbolj učinkovite besedne spletne zemljevide so v resnici samo razširjena kazala vsebine. Kot takšni so takoj domači in razumljivi obsežni večini bralcev v vašem občinstvu. Spletni zemljevid Bitstream je dobro izdelan primer tega tipa.

Zemljevid spletišča Bitstream

Strani "Kaj je novega?"

Veliko spletnih strani je pogosto potrebnih nadgradnje, tako da informacije ne zastarijo. Toda prisotnost novih informacij bi utegnila biti nerazumljiva bralcu, razen če naredite premišljen načrt in jih obvestite. Če je predmet, ki ga prikažemo v meniju na spletni strani nadgrajen, bi lahko postavili k vsakem nadgrajenem predmetu oznako "novo". Če je vsekakor vaša spletna stran kompleksna, z veliko nivoji informacij razširjene preko ducat (ali stoterih) strani, se je bolje odločili za posebno stran "Kaj je novega", ki je namenjena za obveščanje uporabnikov o morebitnih nadgradnjah informacij v spletišču.

Vsaka spletna stran v spletišču bi naj nosila datum spremembe, ki je spremenjen vsakič ko nadgradimo stran, tako da so lahko uporabniki vedo, da imajo najnovejšo različico. Veliko uporabnikov tiska strani s spleta. Brez datuma spremembe vaši bralci ne vedo, ali je ta stran, ki si jo natisnili, tekoča ali že zastarela.

www.webstyleguide.com © P. J. Lynch, S. Horton : SERŠ Maribor : 2004 : prevod Boštjan Pušnik