e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje Primeri

Document Object Model

JavaScript lahko dostopa tudi do predmetov, ki se nahajajo v brskalniku (npr. window, navigator, history, screen). Za to pa potrebuje posebno zbirko, imenovano BOM (Browser Object Model). Vsak brskalnik ima svojo zbirko. Ta je pri četrti generaciji spletnih brskalnikov povzročila neskladje med brskalniki in tudi pri pisanju programov v JavaScript. Netscape je poskušal vsiliti s svoj model, imenovan JSOM (JavaScript Object Model). Microsoft je predlagal standardizacijo svojega modela, ki je bil boljši od Nescapovega. Netscape dolgo ni hotel tega prevzeti in je zato morda izgubil bitko brskalnikov. World Wide Web Consortium (W3C) je ustavil razvoj različnih predmetnih modelov brskalnikov in možnosti dostopanja do posameznih predmetov. Predpisal je standardni model, imenovan DOM (Document Object Model). Več informacij lahko poiščete na naslovu W3 DOM. Med različnimi organizacijami so potrebna usklajevanja, vsak načrtovalec brskalnikov pa si izmišljuje nove spremembe, ki jih nato poskuša uveljaviti kot standard.

DOM da vsakemu odstavku, vsaki podobi, tudi vsakemu posameznemu členu v vašem dokumentu različno, individualno entiteto z možnostjo naslavljanja, manipuliranja ali celo kompletne zamenjave kadarkoli in kakorkoli želite. Objekti so, enostavno povedano, individualni delčki kateri tvorijo vašo stran. Seveda pa mora imeti vsak predmet določene postopka, ki definirajo kako se predmet obnaša v določeni situaciji. Tako postane predmet del DHTML z možgani. Model pa je povezava teh predmetov v celoten predmet oziroma dokument kot tak. Vsak predmet določuje svoj pomen, svojo lastnost katero lahko povežemo z drugo lastnostjo, ki se nahaja v drugem predmetu. Objekte lahko spretno povežemo in tako dobimo splet vseh lastnosti dokumenta, ki nam določijo stran.

dom

SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija : 2003 : Vitjan Muršec