e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje Primeri

<object> ... </object>

Atributi: archive | class | classid | codebase | codetype | data | declare | dir | height | id | name | onclick | ondblclick | onkeydown | onkeypress | onkeyup | onmousedown | onmousemove | onmouseout | onmouseover | onmouseup | standby | style | tabindex | title | type | usemap | width | xml:lang
Starši: a | abbr | acronym | address | bdo | big | button | caption | cite | code | dd | del | dfn | div | dt | em | fieldset | h1 | h2 | h3 | h4 | h5 | h6 | head | ins | kbd | label | legend | li | object | p | q | samp | small | span | strong | sub | sup | td | th | tt | var
Otroci: #PCDATA | a | abbr | acronym | address | bdo | big | blockquote | br | button | cite | code | del | dfn | div | dl | em | fieldset | form | h1 | h2 | h3 | h4 | h5 | h6 | hr | img | input | ins | kbd | label | map | noscript | object | ol | p | param | pre | q | samp | script | select | small | span | strong | sub | sup | table | textarea | tt | ul | var

Večina brskalnikov ima vgrajen mehanizem za prikaz pogostih podatkovnih tipov, kot so besedilo, slike, barve. Element object dovoljuje avtorjem za nadzor podatkov, ki so prikazani z zunanjimi programi.

Značka object je namenjena za vstavljanje predmetov (kot so komponente ActiveX, apleti, slikovni zemljevidi, predvajalniki, animacije Flash in še drugi vstavki) v dokument HTML in za zagotavljanje nujnih informacij za njihovo delovanje. Na primer lahko se določi lokacija in vrsta izvršljive kode za predmet in lokacija in vrsta datoteke.

Značka je lahko v glavi ali v telesu dokumenta. Če je v glavi, predmet seveda ni prikazan v vsebini dokumenta (to velja za vse elemente glave).

Med začetno in zaključno značko je lahko vstavljeno besedilo, ki bo prikazano, ko ne bo prikazano besedilo (nalaganje predmeta, brskalnik ne podpira določenega predmeta).

Za določitev izvršljive predmetov se uporabi v elementu object element param. Ta značka mora biti pred morebitnim besedilom.

Za vstavljanje apletov Jave se uporablja ta značka. Potrebno je še uporabiti atribut classid.

V naslednjem primeru je kot predmet vstavljen aplet za analogno uro. Uporabljen je element object. Aplet je napisan v jeziku Python in ne potrebuje nobenih zunanjih podatkov za izvajanje. Atribut classid opisuje lokacijo apleta.

<object classid="http://www.miamachina.it/analogclock.py">
</object>

Za brsklalnike, ki ne prikažejo vsebine zgoraj navedenega elementa, je mogoče navesti alternativno besedilo.

<object classid="http://www.miamachina.it/analogclock.py">
Animirana ura
</object>

Vsak vstavljen predmet lahko vsebuje navedbo alternativne vsebine. Ta pa ni nujno, da je samo besedilo kot je bil prejšnji primer. Lahko je tudi sam element object.

Primer

<! -- Najprej, skript v Python  -- >
<object title="Pogled na zemljo z marsa"
classid="http://www.observer.mars/zemlja.py">

    <! -- Poskusi z MPEG videom  -- >
    <object data="zemlja.mpeg" type="application/mpeg"
    width="200" height="150">

             <! -- Mogoče bo šlo z animacijo GIF  -- >
             <object data="zemlja.gif" type="image/gif"
             width="200" height="150">

                    <! -- Tekst bo zanesljivo prikazan  -- >
                    Pogled na zemljo iz vesolja.
       </object>
    </object>
</object>

→ Primer slike kot z elementom object
→ Primera elementa object z dokumentom html kot vir

SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija : 2004 : Aleš Brumec