e-gradiva | HTML | CSS | JavaScript | Načrtovanje | |||||
![]() |
|||||||||
SERŠ Maribor | Iskanje |
Strani z novicami so v veliki meri prilagojena oblika z že obstoječo obliko tiskanih časopisov in revij v manjšem formatu v spletu. Navidezno so vsi oblikovni elementi spletne različice New York Times
izpeljani iz tiskane različice. Ironično pa je, da je barvitejši in glasnejši in bi tako lahko to lastnost podedoval od obarvanega USA Toaday
in ne od konzervativnega New York Times
.
Na srečo so v nasprotju s časopisi samimi na voljo viri za učenje dogovorov in terminologije časopisnega oblikovanja. Takšna je tudi Tim Harrowerjeva knjiga Newspaper Designer's Handbook
in še druge podobne, ki so napolnjene s koristnimi napotki, tudi za pretvorbo oblikovanja.
Ne tako kot strani z novicami, razvedrilne strani ponavadi poskrbijo za občinstvo, katerih zanimanje in motivacije ponavadi niso tako osredotočene. To občinstvo mora biti takoj pritegnjeno z očarljivo grafično in besedno predstavitvijo, ali pa bodo uporabniki preprosto skočili kam drugam in iskali novo razvedrilo. Kot v vsakem drugem oblikovnem slogu, kaj je "nepremagljivo", je veliko odvisno od tega, kaj občinstvo sploh pričakuje. Prebrisana mešanica političnih komentarjev in socialnih kritik, je povezana in odvisna od pametno in dobro napisanih naslovov in vabljivih komentarjev. Dobro oblikovana predstavitvena stran popolnoma izhaja iz sloga, ki ga uporablja rumeni tisk, ker je to, kar bo publika tudi iskala.
Na žalost je predstavitev na straneh z zabavo in revijami nenehno motena z upadanjem reklamnih pasic, pri čemer je njihovo mežikanje, utripanje in močne barve močno motijo branje na zaslonu.
www.webstyleguide.com © P. J. Lynch, S. Horton : SERŠ Maribor : 2004 : prevod Boštjan Pušnik