e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje Primeri

Predmeti in razredi

Kaj so predmeti v realnem svetu? To so predmeti stol, na katerem sedite, luč, s katero si svetite. V kibersvetu pa so predmeti spletne strani in posamezni deli le-teh.

Vsak predmet je sestavljen iz :

Sledi primer za predmete v realnem in v računalniškem svetu:

predmetlastnostipostopki
Francivišina
spol
teža
jesti()
rasti()
gibati()
knjigašt_strani
zvrst
teža
stran_naprej()
stran_nazaj()
na_določeno_stran()
spletna strantitle
links
images
open()
close()
write()

Object je eden izmed podatkovnih tipov v JavaScript. Do podameznih lastnosti pridemo po dveh poteh - jih poimenujemo ali pa preko indeksa. Za imena lastnosti veljajo ista pravila kot za imena spremenljivk, indeksi pa so poljubna nenegativna cela števila. Vrednosti lastnosti so lahko poljubnih tipov in so lahko tudi tipa object.

Razredi

Razredi so šablone iz katerih se določeni predmeti kreirajo. Določajo lastnosti in postopke, ki so skupni vsem predmetom tega razreda. Kateremu razredu bo nek predmet pripadal, se določi že pri njegovem ustvarjanju (konstrukciji). Kasneje ga ne moremo prestaviti v drug razred. Zgradba predmetov v istem razredu je precej podobna. To pomeni, da imajo enako poimenovane lastnosti z istim pomenom, ni pa nujno, da bi imeli tudi enake vrednosti.

Predmeti v JavaScript so: Anchor, Applet, Area, Array, Boolean, Button, Checkbox, Date, Document, Event, FileUpload, Form, Frame, Function, Hidden, History, Image, Link, Location, Math, Navigator, Number, Object, Option, Password, Radio, RegExp, Reset, Screen, Select, String, Submit, Text, Textarea, Window.

SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija : 2003 : Vitjan Muršec